lunes, 10 de noviembre de 2014

Alyssa, nuestra auxiliar de conversación

My name is Alyssa and I am this year’s BEDA English Language Assistant at Santa Rosa. I am from Minnesota, which is located in the north of the United States. I studied at the University of Minnesota where I completed degrees in English and marketing this past year. After graduation, I decided to teach in Spain because it offered the opportunity for new experiences and to learn and practice Spanish.

This is my first experience teaching and so far I love it! I work with Infantil, Primary and ESO classes and my role is very different in every class. My main focus is to speak English with the students and to assist with activities and projects. One of my favorite parts of this job is sharing things about the United States and my life there and learning about Spanish culture from the students. 

My time in Huesca has been great so far and I feel very lucky to be here.  I am looking forward to spending the year here and exploring more of Spain on the weekends!

Mi nombre es Alyssa y soy la auxiliar BEDA de conversación en Inglés para este año. Soy del estado de Minnesota, que está situado en el norte de los Estados Unidos. Estudié en la Universidad de Minnesota donde obtuve las titulaciones en Inglés y Marketing este pasado año. Después de graduarme decidí enseñar en España porque me ofrecía la oportunidad de vivir nuevas experiencias y de aprender y practicar el español.

Es mi primera experiencia en el mundo de la enseñanza y, ¡me encanta!Trabajo en Infantil, Primaria y ESO y mi papel es diferente en cada curso. Mi objetivo principal es hablar en inglés con los alumnos y colaborar en las actividades y proyectos. Uno de mis aspectos preferidos de este trabajo es compartir cosas sobre los Estados Unidos y mi vida allí, y aprender de mis alumnos sobre cultura española.

El tiempo que llevo en Huesca ha sido genial hasta ahora y me siento afortunada de estar aquí. Deseo pasar aquí el año y explorar más cosas sobre España durante los fines de semana.


2 comentarios:

  1. Hi, Alyssa, nice to meet you, the children are very happy with you and your classes. And in a bilingual school is a good idea the posts of the blog were in English and in Spanish…I´d love it.

    ResponderEliminar